عملیات روانی تخریب دولت

 (( رای قاطع و بی سابقه مردم به رئیس جمهور منتخب و محترم ، رای به ویژگی هایی است که کارنامه چهار ساله دولت نهم ، به آنها زینت یافته است و سمت و سوی گرایشهای اکثریت بی چون و چرای  ملت را آشکار می سازد . این ، رای به گفتمان پر برکت و عزت مدار انفلاب اسلامی است )) . 

                              مقام معظم رهبری ( حکم تنفیذ دهمین دوره ریاست جمهوری ) 

  

 وقتی که امیر المونین علی بن ابی طالب (ع) به حکومت رسیدند ، بسیاری از صحابه رسول الله (ص) ، حاضر به همراهی ایشان نشدند . البته ، ابتدا به ساکن ، بسیاری از آنان به مخالفت برنخواستند . اما ، گذر زمان توانست که حوادث را به گونه ای دیگر رقم زند . در چنین شرایطی بود که شروط ، خط مشی و ملاکهای تقدم حضرت علی (ع) ، آرایش جدیدی از صحابه رسول اکرم (ص) را به نمایش گذاشتند .

 همچنین ، در جریان انقلاب اسلامی شاهد بودیم که همه کسانی که از گردنه بهمن 1357 خورشیدی ، عبور کردند ، هم طراز با تفکر امام خمینی (ره) نبودند ؛ اما ، فضا را برای شخصیت سازی و ماندگاری تاریخی مفید می دانستند . لیکن ، پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که ایشان نتوانستند که استمرار آنرا همراه شوند و بزودی ، در مقابل انقلابیون مسلمان ، سبز شدند . انقلاب اسلامی ، در مسیر تکامل و رشد عمقی و طولی خویش ، با پالایش های متعددی همراه بوده است که هرکدام از این پالایش ها ، منجر به سرعت روند تکاملی انقلاب اسلامی و افزایش ضریب دقت آن شده است .

 نفاق جدید ، یک تفاوت اساسی با قبل دارد که عبارتست از عبور از قانون و بی اعتبار دانستن نهادهای قانونی چون شورای نگهبان . هرچند که نمادهای خیابانی آنان ، شبیه حرکت های ما قبل خرداد 1360 خورشیدی است و هواداران خود را بیشتر از بین جوانان زیر 30 سال که عمدتاً ، در نیمه شمالی شهر تهران زندگی می کنند ، انتخاب می کند . نوع شعارها ، نوع حملات فیزیکی ، حمل اسلحه و سلاح سرد و ... ، نشان از آن دارد که در سایه زمینه سازی میرحسین موسوی ، اراذل ضد انقلاب اسلامی به میدان انتقام ، به شیوه براندازی نرم ، آمده اند . (1)

 براندازی نرم ، مجموعه ای از اقداماتی مبتنی بر قانون و بدور از خشونت را گویند که با دخالت نیمه آشکار بیگانگان و با منظور تغییر ساختار سیاسی حاکم بر کشورها روی می دهد . برخلاف انقلاب های کلاسیک که شاخصه اصلی آنها، بکارگیری ابزار نظامی و خشونتهای گسترده است . عمدتاً ، ابزار جنبش های براندازی نرم شامل رسانه ها Medias و جنبش های اجتماعی Social Movement است . کاربرد براندازی نرم از سال 1989 میلادی ، در شرایطی روی داد که کشورهای وابسته به بلوک شرق ، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی ، دچار رژیم های اقتدارگرا شدند .

 محورهای براندازی نرم ، شامل موارد ذیل است :

·       مبارزه منفی و ترویج ناقرمانی مدنی

·       دامن زدن به اختلافات قومی و فرقه ای

·       عملیات روانی برای ناکارآمد نشان دادن حکومت

·       ایجاد جو بی اعتمادی به مسئولان و کارگزاران نظام

·       بزرگنمایی پاره ای نابسامانی های اقتصادی و اجتماعی ، به گونه ای که امید اندکی برای اصلاح آنها متصور شود .

 ضمن اینکه در این راستا ، دشمنان سعی دارند که از زمینه هایی مانند فساد اداری ، فقر اقتصادی و اختلاف طبقاتی موجود در جامعه ، حداکثر بهره برداری را برای گسترش عملیات روانی و تبلیغ علیه نظام سیاسی حاکم انجام دهند .

 اما ، این پرسش جدی مطرح است که مجریان براندازی نرم چه کسانی هستند ؟ در پاسخ به این پرسش گفته می شود که مجریان براندازی نرم و عملیات روانی علیه حکومتها عبارتند از :

اپوریسیون خارجی

اقوام و طوایف معترض

سازمانهای غیر دولتی و مدنی مخالف

رسانه ها و مطبوعات وابسته به بیگانگان

نخبگان سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی منتقد (2)

 آنچه که در انتخابات دهم در کشور اسلامی ، نقش اساسی یافت ، پاسخ به این پرسش بود که (( آیا عملکرد دولت نهم و محمود احمدی نژاد موفق بوده است ؟ )) طراحی هرگونه پاسخ منفی به این سئوال ، بصورت مهمترین راهبرد تبلیغاتی مخالفان محمود احمدی نژاد قرار گرفت ، به گونه ای که می توان انتخابات دهم را مهمترین عرصه ایجاد جنگ روانی در کشور دانست . رقبای محمود احمدی نژاد ، ناگزیر شدند که اوضاع کشور را بحرانی نشان داده و رئیس دولت نهم را فردی ناکارآمد و بویژه ، مردم فریب نشان دهند . مهمترین محورهای این جنگ روانی ، علیه وی را می توان که چنین برشمرد :

1.      اتهام دروغگویی

2.      اتهام قانون گریزی

3.      اتهام تقلب در انتخابات

 تمامی دستندرکاران " پروژه نه به محمود احمدی نژاد در انتخابات دهم " ( در تمامی گروه های سیاسی و احزاب ) زمانی که مطمئن شدند که مردم تحت تاثیر طراحی بازی های سیاسی و جنگ روانی آنها قرار نخواهند گرفت و به محمود احمدی نژاد رای خواهند داد ، چشم به بعد از انتخابات و پروژه ای دیگر - بنام آشوب - دوختند . (3)

 انتخابات ریاست جمهوری در ایران ، از مهمترین و کلیدی ترین تصمیم گیریها در کشور است که بر همه مسائل جزئی و روزمره زندگی هر ایرانی موثر است . قانون اساسی ، در بسیاری از کشورهای دنیا ، تعیین افرادی که مسئولیتهای کلیدی در کشور را به عهده می ‌گیرند را منوط به برگزاری انتخابات کرده ‌است . در حالی که ، تصمیم گیری نا صحیح مردم در این امر یا فریب های آشکار و پنهان شبکه های براندازانه وابسته به بیگانگان می تواند که مهمترین و کلیدی ترین تصمیم گیری در کشور را به مخاطره ای جدی علیه منافع و مصالح کشور بدل سازد .

 سیری مجمل در تبارشناسی شبکه های براندازانه وابسته به بیگانگان در 30 سال اخیر ، سرمنشاء شوم این فریبکاری ها را در خانه عنکبوتی نهضت باصطلاح آزادی ایران نشانگر می شود . شایان ذکر است که گروهک نهضت باصطلاح آزادی ایران ، پس از فتح لانه جاسوسی ایالات متحده آمریکا در تهران ، قریب به 3 دهه سیاست تحریم انتخابات را پیشه کرد . ولی ، در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری کشور ، با حمایت همزمان از برخی نامزدهای انتخاباتی به بی سابقه ترین عملیات براندازانه آشکار خود در نیم قرن اخیر ، برای خوش خدمتی به ارباب خویش ، دست یازید .

 اکنون، سرشت جنگهای نرم Soft Wars ایالات متحده آمریکا با جمهوری اسلامی ، در حال گذار استراتژیک از تهاجم فرهنگی به ناتوی فرهنگی Cultural NATO است . تحلیل شرایط ایران ، در دو ساخت جامعه شناسی Sociology و فرهنگ شناختی ، گذاری استراتژیک در سیاست ایالات متحده آمریکا را موجب گشته است . تئوریسین های فرهنگ جهانی ، رمز شکست تهاجم فرهنگی را گم کرده اند و تصور می کنند که صورتبندی نظریه ناتوی فرهنگی ، گامی است برای گشودن روزنه های نفوذ نرم به جان و روح جوانان کشور .

 نیروهایی که در این جنگ استراتژیک ، وظیفه نافرمانی مدنی ، مداخله روانشناختی ، اقدامات سمبلیک و ... را برعهده دارند ، باید که در یک پیکر اعتراضی واحد ، حسب برآوردهای راهبردی تقسیم کار ، عمل کنند . بنابرین ، فرسوده ترین عناصر سیاسی که مرگ سیاسی شان رقم خورده ، ماموریتهایی نصیبشان می شود تا به خیال تجدید حیاتی دوباره ، در نقشه راه فروپاشی حرکت کنند . (4) 

پی نوشت ها :

(1)موسسه فرهنگی مشکاه ، ترور حقیقت ، چاپ اول ، صص 104 تا 158 ، شهریور 1388 خورشیدی .

(2)عباس زاده ، محمدعلی ، جنگ روانی – رسانه ای برای تضعیف انسجام اجتماعی ، روزنامه جوان ، صفحه 6 ، شهریور 1388 خورشیدی .

(3)خدامی ، میثم ، روی دیگر سکه ، روزنامه ایران ، ویژه نامه دهمین  دوره انتخابات ریاست جمهوری ، صص 41 تا 43 ، مهر 1388 خورشیدی .

(4) آقاجانپور ، علی ، تبارشناسی شبکه های براندازی ... ، هفته نامه شما ، ص 7 ، 16 اردیبهشت 1388 خورشیدی .

نظرات 1 + ارسال نظر
.... دوشنبه 20 مهر 1388 ساعت 11:25 ب.ظ

جالبه. واقعا خودتون به این شعارهای نخ نما و تحلیل های آبکی صدا و سیمایی اعتقاد دارین؟؟؟؟؟ !!!!!! خیلی تکراری و خنده دار شده این جور تحلیل ها... کمی خلاقیت بد نیست حتی برای ماست مالی و حقیقت جلوه دادن دروغ های بزرگ.

روزی یک دزد توبه کرد و به محله ای رفت و در به در بدنبال مالباخته می گشت. عده ای از دزدان محل بر او سنگ انداختند که چرا شایعه می کنی؟ با این همه جوانمرد مثل ما، دزدی در این محل محال است.
می دانید که دزد چه گفت؟ ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد