شاه سیاه در خانه سفید

 

 بازی آمریکا و ایران ، ادامه خواهد یافت . اما ، سئوال اساسی این است که چگونه ؟ 

 بازی در سیاست ، از 3 حال خارج نیست : پینگ پونگ چینی ، شطرنج هندی و بوکس آمریکائی . 

 با نگاهی به مواضع ابلهان ، می توان که برق خام اندیشی را در چشمان آنها دید . آنها که شعار او با ما است ، سر می دهند . 

 به راستی ، اوباما کیست ؟

 یکی از کارشناسان سیاسی پارسی زبان مقیم در آمریکا ، نظر جالبی ، دراین باره ، ابراز کرد . او معتقد بود که باراک اوباما ، محمود احمدی نژاد آمریکا است ! من این نظر را تائید می کنم . مردانی که از صندلی هایشان بسیار کوچکتر هستند . اما ، نگاهی به دیگر سو در خاور ، مردان دیگری را به نمایش می گذارد که از صندلی هایشان کوچکترند . ولی ، سرزمین چین را به اوج رقابت جهانی ارتقاء داده اند ! به راستی ، بحث پیشرفت ، از مقوله بحث صندلی ، اندازه و ... نیست . 

 ایالات متحده آمریکا ، پس از بوش کوچک ، بر سر یک دو راهی است : تداوم پیشرفت یا سقوط تدریجی . نمی دانم که در ممالک اتازونی ، تجربه تلخ ایران امروز ، تکرار خواهد شد یا مردم از چاله بوش در آمده اند و روزگار بهتری در راه است ؟

 مطلب جالب توجه اینجا است که اینک ، شاه سیاه به خانه سفید می رود . ولی ، پرسش اساسی نا ابلهان بر سر این است که چه اکثریت هائی او را از ذیل قوه مقننه به صدر قوه مجریه ایالات متحده آمریکا رساندند ؟ 

 پاسخ 2 واژه است : اقلیت فقیر سیاهان و اقلیت مقتدر صهیونیستها . 

 اما ، سئوال تکمیلی این است که چه کسانی به رقیب او رای دادند ؟ پاسخ ناباورانه تر است . دو اکثریت جامعه آمریکائی : سفید پوست ها و مسیحیان پروتستان ! 

 پس ، چرا با وجود حمایت طبقه اکثریت از مک کین ، برنده انتخابات اوباما بود ؟ 

 پاسخ ، یک کلمه بیشتر نیست : صهیونیزم و حمایت صهیونیستها . حال به پرسش نخست باز می گردیم . آیا پیروزی باراک اوباما ، جای امیدواری دارد ؟ پاسخ اینکه خیر ، بالعکس . دموکراتها ، همواره ، مدیران خوبی در شبیخون نرم افزارانه سیاسی بوده اند . دموکراتها بودند که در دوران سیادت محمدخاتمی ، از ایران عذرخواهی کردند و با او در صحن علنی جلسه عمومی سازمان ملل متحد ، در نیویورک ، دست دادند . نگاهی به 30 سال تحولات عدم رابطه ایران و آمریکا می تواند که بهتر نقش دموکراتها را در شبیخون نرم افزارانه سیاسی در داخل کشور نشان دهد . 

 ابلهان ، بخوبی گوش کنند که قرار گرفتن شاه سیاه در خانه سفید ، آغاز یک کیش پنهان است .

نظرات 1 + ارسال نظر

جنبش دانشجویی عقلانیت انتقادی یا رادیکالیسم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد